Beton VibroCilindrat

Principiu de aplicare

Betonul Vibrocilindrat (BVC) este definit ca beton compactat cu cilindru compactor. Amestecul de beton în stare neîntărită trebuie sa susţină compactorul în momentul procesului de compactare. Betonul Vibrocilindrat (BVC) este un amestec de beton rigid şi rezistent care este aşternut cu finisoarele clasice pentru asfalt.

Domeniu de aplicare

Diferenţe dintre tipurile de pavaj

Suprafaţa de rulare a drumurilor din BVC este mai poroasă şi mai dură faţă de betonul fluid, dar similară cu cea a asfaltului. Contracţiile reduse la fel ca şi permiabilitatea redusă duc la un număr mai mic de fisuri. BVC necesită mai puţine rosturi de dilatare şi de contracţie. Stratul din BVC executat conform cerinţelor tehnice este caracterizat printr-o rezistenţă sporită la îngheţ-dezgheţ.

Reţetă tipică

  • Componente: nisip, calcar concasat/prundiș concasat/granit, ciment, apă. Dimensiune maximă - agregat 40 mm pentru staturi de fundaţie sau 20 mm pentru straturi de uzură. Proporţie nisip/agregate 50%/50%
  • Opţional: antrenor de aer, fibră metalică sau polipropilenă.
  • Dozaj ciment până la 300 kg/m3 funcţie de clasa drumului executat.

Aspecte comparative

Criteriu de comparaţie Beton Vibrocilindrat
Avantaj economic Cu până la 25% mai ieftin decât o structura rutieră flexibilă
Execuţie rapidă Se întinde cu finisor de asfalt
Se compactează cu vibrocompactoare
Termen de deschidere a traficului Deschidere trafic usor după max. 3 zile
Deschidere trafic greu după max. 7 zile
Experienţa companiilor locale Lipsă de experienţă şi exigenţă în aplicarea betonului la drumuri
Disponibilitate echipamente Se utilizează aceleaşi echipamente ca şi pentru asfalt
Cheltuieli reduse in expluatare Durată de viaţă x2 ori mai mare ca şi alte soluţii.
Primele reparaţii capitale necesare dupa 10 ani