Straturile de bază stabilizate reprezintă amestecuri de agregate si lianţi hidraulici și
un adaos redus de apă. Odată intărit, acest amestec formează un strat rutier durabil
cu un modul de elasticitate înalt. Structurile rutiere formate dintr-un strat stabilizat
de agregate acoperit cu un strat de uzură din asfalt se numesc structuri rutiere
semirigide
Stabilizarea straturilor de bază este cea mai bună alternativă atunci când nu există
acces la materii prime de calitate, sau când sunt disponibile materiale reciclate din
structuri rutiere vechi. Ca materiale pot fi folosite: calcar concasat, prundis concasat,
asfalt frezat, amestecuri între agregate noi si asfalt frezat în proporţie de la 0% până
la 100% aport de asfalt reciclat.
Avantajele structurilor rutiere din straturi stabilizate de agregate:
Tehnice:
(I) stres redus asupra straturilor inferioare
(II) risc redus de fluaj sau de făgășuire
Economice:
(I) utilizarea de agregate de calitate rea sau materiale reciclate
(II) reducerea grosimii straturilor superioare de asfalt