Caracteristici
  • Trimite
  • Imprimare
  • Bookmark
Hypergreen

Ca urmare a ambitiei sale de a colabora cu lumea arhitecturala si de se alinia cu reflectie asupra urbanizarii pe marginea sectorului comercial, Lafarge doreste sa ofere solutii noi pentru constructii cu o amprenta ecologica redusa si un rol social extins. Aceasta este provocarea-cheie in abordarea parteneriatului sau cu lumea arhitecturala.

"Infrastructura de viata" – un studiu de poduri

Studiu de caz

Marc Hatzfeld, sociolog si observator al suburbiilor

Marc Hatzfeld confirma perceptia proasta a infrastructurilor. "Orasele creaza o tensiune intre doua grupuri de jucatori, factorii de decizie si locuitorii, care, in general, nu se intilnesc.

 

" Potrivit lui, raspunsurile la problema izolarii implica neaparat o politica, care ar dedica spatiu si rol infrastructurii pentru a repara, reinvia si reinnoi fabrica urbana care a fost uitata sau nu a fost finalizata.

 

"Articularea fluxurillor si functiilor in infrastructura trebuie sa favorizeze insusirea de catre locuitori, deschiderea si reconcilierea orasului, cu infrastructura sa", adauga el.

 

 

"Infrastructura de viata" este ceea ce inginerul-arhitect Marc Mimram ofera in studiul sau realizat in parteneriat cu Lafarge. Slab perceputa in general, infrastructura este prea adesea experimentata ca un rau necesar pentru orase. Este timpul de a reconcilia infrastructurile cu locuitorii!


Patru poduri, patru orase

 

Podurile ca infrastructura finala, stau la baza principiului studiului sau. Marc Mimram propune patru poduri inovatoare adaptate la anumite orase:

 

  • "Podul Peisaj" din Courneuve, Franta. Orasul care este separat de parcul printr-o autostrada, este tipic situatiei nesanatioase din suburbii zonele de trai ale carora sunt taiate de centrul orasului. Numai prin unirea lor, creind un aspect rural aici, va aduce la deschiderea peisajistica atit de necesara.

 

  • "Podul Acoperis" din Shanghai, China. Fascinant, pentru expansiunea sa rapida, Shanghai se confrunta in continuare cu probleme de mobilitate, ceea ce inseamna ca infrastructura rutiera domina peste tot, atit la sol cit si in aer. Transformarea acoperisurilor acestor poduri in acoperisuri publice  inseamna schimbarea perceptiei in sine a acestor lucrari deja existente.

 

  • "Structura de Acomodare" in New York, SUA. O icoana a orasului pe verticala, datorita turnurilor sale, megalopolisul american stabileste si submite poduri, care devin, case, holuri locale, spatii publice, etc.

 

  • "Structura de locuit" din Moscova, Rusia. Proiectul inginerului-arhitect Marc Mimram este legat de antologia imaginii Ponte Vecchio din Florenta de peste Arno, prin furnizarea unei fuziuni totale intre oras si pod.

 

Lafarge si betoanele in gindirea arhitecturala


In cadrul studiului realizat de catre Marc Mimram, solutia fizica ideala pentru crearea formelor sale arhitecturale facile si inventive pare a fi betonul ultra performant Ductal®.

 

Un turn care isi satisface propriile necesitati de energie

Proiectul Hypergreen a vazut lumina zilei, gratie arhitectului Jacques Ferrier. Acest turn ecologic de 246-metri se conformeaza criteriilor unei "constructii durabile": materiale prietenoase pentru mediu, tehnici dezvoltate de constructie si respectarea  de zi cu zi a mediului inconjurator.

 

Elementele structurale ale Hypergreen - dalele, peretii si coloanele - sunt concepute cu Agilia ®. Acest  beton cu proprietati de auto-pozitionare si auto-nivelare reduce efortul fizic si poluarea fonica in timpul fazei de constructie. Acesta ofera, de asemenea, calitati estetice superioare, comparativ cu cele ale betonului traditional.

 

"Pielea exterioara", o plasa care garanteaza stabilitatea cladirii, este facuta din Ductal ®, beton de performanta ultra-inalta produs la Lafarge. Acest lucru reduce cantitatea de materii prime necesare pentru constructie si de asemenea, reduce greutatea totala a cladirii.


Un turn care isi satisface propriile necesitati de energie


Hypergreen utilizeaza surse regenerabile pentru a satisface nevoile de energie ale ocupantilor sai. Pentru aceasta:

  • turbinele eoliene situate in partea de sus a turnului genereaza o cantitate de energie electrică,
  • 3 000 m² de celule fotovoltaice transforma lumina solara in electricitate,
  • structura ochiului de plasa reduce cerintele de incalzire si racire, prin regularea ventilarii turnului,
  • apa de ploaie este colectata pentru utilizare in bai si gradini.

 

Un turn multifunctional

 

Hypergreen ofera peste 94 000 m² de spatiu utilizabil. Cuprinzind toate aspectele vietii urbane, acesta are spatiu pentru magazine, birouri, apartamente, spatii verzi, zone de agrement si facilitati de parcare.

Plasa Ductal®

Hypergreen se adapteaza la conditiile climatice
"Pielea exterioara" a turnului Hypergreen este o plasa Ductal®, care optimizeaza trecerea luminii naturale prin cladire. Aceasta plasa se ajusteaza singura in conformitate cu soarele, vintul si anotimpul. Fatada de nord ii permite soarelui sa intre in timp ce fatada sudica actioneaza ca un ecran protector si protejeaza impotriva supraincalzirii.Plasa, de asemenea, conduce aerul catre turbinele eoliene la radacina si imbunatateste ventilarea turnului. In cele din urma, aceasta asigura stabilitatea turnului si face posibila reducerea greutatatii structurii interioare.

Hypergreen in Paris

Turnul Phare

Conceptul Hypergreen se bazeaza pe o propunere specifica inaintata in 2006 de catre arhitectul Jacques Ferrier: turnul Phare.

Acest proiect pentru un zgirie-nori de 300 de metri a fost propus pentru cartierul de afaceri din Paris-La Défense. Subiectul este explorat in "Constructia turnurilor Phare & Hypergreen", de Jacques Ferrier, publicata in februarie 2007, cu sprijinul "Arhivelor Arhitecturii Moderne"  (AAM), Ante prima, oferit de Lafarge.

  • Trimite
  • Imprimare
  • Bookmark

Cercetare si Dezvoltare

Producerea produselor de calitate inalta si dezvoltarea produselor inovatoare in stricta conformitate cu cerintele standardelor de calitate nationale si ale Grupului Lafarge, este o prioritate importanta pentru Lafarge Ciment Moldova (LCM).

 

Astfel, toate produsele sunt testate in conformitate cu standardul national GOST si in conformitate cu Standardul European pentru ciment. LCM imbunatateste continuu procesul de productie, avind grija cu privire la conservarea resurselor naturale si a emisiilor de CO2, utilizind materii prime si combustibili alternativi.

LafargeHolcim. Cement, aggregates, Concrete.